Sivut

maanantai 27. helmikuuta 2012

Silmäanalyysi

Minulla on mielestäni vaikean muotoiset silmät. Siis meikattaessa. Tykkään tehdä kissansilmämeikkejä, ja erityisesti käyttää eye linerillä tehtyä ylärajausta, semmoista "fiftarilookia". Hyvänmuotoistasilmää meikattaessa ylärajauksen viiva pitää vaan jatkaa silmänurkan yli, ja rajaus on kaunis kun silmän avaa, ja tekee kissamaisen katseen. Mutta eipä vaan minulla. Tuolla tavalla meikkaaminen on paha virhe. Selitän kuvin miksi:


Rajauksen "hännän" kuuluisi jatkua samassa linjassa alaluomen kanssa, eikä missään nimessä mennä sen alapuolelle (eli kuvassa siis sinisen suoran viivan alapuolelle).  Kuten ehkä huomaatte, minun silmäni ei nouse ulkonurkasta ylöspäin, eli ei ole luonnostaan kissansilmä.



 Eli minun silmäni laskee jopa vähän alaspäin, jolloin siitä saa helposti surumielisen basset-katseen, joka ei mielestäni ole toivottavaa. Jo nyt maalaisit minulle ylläolevan kuvan mukaan rajauksen silmäni ollessa kiinni...


...kävisi juuri niin, että eye liner piirtyisi alaluomen linjan alapuolelle. Se on iso nou-nou. Kyseisessä kuvassa se nyt on sattunut menemään ihan siedettävästi, pointti on kuitenkin se, että se näyttää samalta kuin alla.


Tuommoinen koukku ei ole enää kissansilmä...
Myös, kun silmän laittaa kiinni se se mene niinkään ihan smoothisti:




 Tässä yllä sen sijaan on hyvin onnistunut rajaus. Häntä pysyy omalla alueellaan eikä silmä näytä surumieliseltä.

Kun silmän laittaa kiinni, menee rajaus vähän mutkalle, mutta se on mielestäni pienempi paha, kuin se että meikki näyttää huonolta kun katson eteenpäin. Ennen tapasin piirtää rajauksen roimasti yläviistoon, sekin näytti vähän tyhmältä näin jälkeenpäin katsottuna. :)
Esimerkki:


Nämä on sellaisia asioita mitä muut eivät varmaan edes huomaa, mutta kukin varmaan tietää, että haluaa ainakin omasta mielestään näyttää parhaalta. (oliko tuo edes täysimittainen lause...?)

Pari meikkikuvaa vielä loppuun, kokeilin tuollaisia vähän paksumpia kumia mitä oon yleensä tottunut, kun Natte sanoi että ne sopii minulle. Oletteko jotain mieltä? (+krepattu tukka!)



Hyvää aamuyötä!

6 kommenttia:

  1. Kunnon kulmat kunniaan! tuo sähäkkyyttä katseeseen ja näyttää skarpimmalta, ja jotenki älykkäämmältä :D sanoinkoha mä nyt rumasti, no mut kuitenki sillai niinku kypsältä :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahhahah, eli ilman kulmia olen ihan täys palikka! :D Mut joo, luulen että olet ihan oikeassa vaimoseni.

      Poista
  2. Joo näyttää hölmöltä jos on tummat rajaukset ja sit kulmat on ihan luirut. Ja mulla on muuten täsmälleen sama ongelma ton kissansilmäviivan kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mulla kun toi luomivako jatkuu niin alas, että se katkasee sen linjan jossa sen rajauksen pitäis mennä. Tyhmät pallosilmät. En oo tottunu tekee noin paksuja kulmia, mutta siinä Tähkä-videollakin ne näytti tosi hyvältä, ja ne oli tosi paksut. :)

      Poista
  3. Nuo kulmat ovat ihanat! Sopivat siihen hakemaasi fiftarilookkiin hyvin. Jotenkin huojentavaa lukea, että muillakin on silmien rajauksen kanssa ongelmia - itse en IKINÄ saa rajauksia kauniisti menemään (joudun niin aikaisin/kiireessä niitä tuhertamaan), mutta kaipa ne suttuiset meikit on miun tavaramerkki :D
    Ihan pakko tähän vielä lisätä että kadehdin suuria silmiäsi paljon, ne ovat aivan ihanat! Itselläni on tälläiset pienet tihrusilmät, joihin kovin musta meikki ei sovi koska se pienentää niitä entisestään..

    VastaaPoista
  4. Kulmani kiittävät! ^_^

    En ole koskaan ajatellut, että minulla olisi suuret silmät (ehkäpä siksi että minulla oli lapsena kavereita, joilla oli ihan jättisuuret öögat!) mutta olen nyt myöhemmällä iällä kuullut sitä niin paljon että kaipa ne sitten on suuret. :) Kiitoskia vain!

    VastaaPoista